Solpolitik i Bifrost

Solpolitik i Bifrost:

Gode solvaner er vigtige at få grundlagt tidligt i barndommen, og vi vil gerne samarbejde med jer om det, da vores holdning er, at dette er et fælles ansvar. Vi fortæller børnene om, hvor vigtigt det er, at beskytte sig mod solens farlige stråler og hvordan dette kan gøres.

Vi henholder os til Kræftens Bekæmpelses anvisninger.:

Børnene skal hver dag være smurt med solcreme hjemmefra. Husk at det er bedst at smøre med et vandfast produkt, da I bedst tager hensyn til, hvis børnene sveder.

Hvis I en dag har glemt at smøre jeres barn hjemmefra, er der solcreme i afdelingerne I kan gøre brug af.

Vi anbefaler at børnene hver dag er iført tynde løst siddende langærmede skjorter/bluser samt bukser/kjoler, som går ned under knæene.

Børnene bør ikke være iklædt soltoppe, undertrøjer eller kjoler med tynde stropper sådan, at de har bare skuldre.

Børnene skal hver dag medbringe en solhat med god skygge over ansigtet, samt der også helst går godt ned i nakken.

Vi sørger for at jeres barn bliver smurt ind i solcreme over middag. Vi vil i middagsstunden (kl.12-15) sørge for, at børnene kommer i skygge. Vi sætter gang i aktiviteter på legepladsens mindre solrige områder. Hvis uv-indexet er under 3 kan solen nydes uden særlig beskyttelse. Derfor bliver alle børn – over middag – smurt med solcreme på de dage, hvor uv-indexet er over 3.