Velkommen til Bifrost

Velkommen til Bifrost – et trygt, kærligt og lærerigt miljø for jeres børn.

I Bifrost har vi fokus på det gode børneliv. Vi er en engageret og fagligt velfunderet personalegruppe, som prioriterer nærvær og nærhed i den pædagogiske praksis højt. Vi er tæt på børnene og vi er i øjenhøjde – på gulvet, i sandkassen og ved middagsbordet. Her lytter vi til og samtaler med børnene, vi involverer os i deres leg og følger deres initiativ og sjove ideer, vi guider og støtter dem i deres sociale samspil og vi trøster dem, når vi kan se, at de har brug for en omsorgsfuld og kærlig favn.

Vores udgangspunkt i Bifrost er at, det skal være fantastisk at være barn i Bifrost! Her skal børnene føle sig set, hørt og forstået. De skal føle sig trygge, modtage omsorg og her skal børn opleve at have tid til fordybelse, leg og til læring.

I Bifrost vægter vi fællesskabet og tillægger det stor værdi, at man som barn oplever at være en del af noget større – et fællesskab hvor alle børn får plads og rum til at udfolde sig. Vi ved, at børn vokser når de får succesoplevelser og derfor har vi i Bifrost fokus på at bringe børns ressourcer i spil i det daglige og herigennem give dem muligheden for vise, hvad de er særligt optagede af og gode til.

Fællesskabet i Bifrost inkluderer naturligvis også forældrene, som vi har et rigtig godt samarbejde med. Vi ved, at vores og forældrenes fælles viden om og blik på børnene har stor betydning for deres trivsel, udvikling, læring og dannelse. I vil derfor som forældre i Bifrost løbende blive informeret om og involveret i jeres børns hverdag.

Velkommen til Bifrost– et trygt, kærligt, sjovt og lærerigt sted at være barn. Vi glæder os rigtig meget til at tage godt imod jeres børn og jer.

Mange hilsner fra os alle i Bifrost