Opstart i Bifrost

For os i Bifrost er det vigtigt, at jeres barn og I som forældre får en god opstart i Bifrost. Derfor vil opstarten i institutionen foregå i et tæt samarbejde og i en tæt dialog med jer forældre. Vi prioriterer nærvær og den gode dialog, og vil fra start få opbygget en god og gensidig tillid til jer.

I forbindelse med opstarten i Bifrost vil der være et lille møde, hvor I får mulighed for at fortælle om jeres barn, det klæder os bedre på til at modtage jeres barn, så det kan få den bedste start på sit nye liv i en daginstitution

Vi anbefaler i vuggestuen, at man afsætter en uge til indkøring og i børnehaven afsætter 3-4 dage til indkøring, således at I fx har mulighed for de første par dage, at blive sammen med jeres barn.

Desuden vil der være mulighed for, at give jeres barn nogle korte dage eller I har mulighed for, at hente jeres barn, hvis det er meget ked af det.

Men det er jer der kender jeres barn bedst og har den største indsigt i, hvad jeres barn kan have brug for. Personalet har stor erfaring i at modtage og indkøre nye børn og vil derfor kunne rådgive omkring dette.

Praktisk information:

Husk navn i jeres barns tøj og sko og på madkassen

Vi har sengetøj og seler til krybber og barnevogne.

Børnehavebørnene har deres skiftetøj i garderoben.

Vuggestuebørnene har deres skiftetøj på badeværelserne.

Når børnene fylder tre år skal I selv medbringe bleer til dem, hvis de stadig bruger ble.

I henhold til sundhedsstyrelsens regler skyller vi ikke børnenes tøj op, hvis de har lavet i bukserne. I vil derfor kunne opleve, at få en pose med hjem med meget snavset tøj.

Lånetøj: Vi har ikke ekstra tøj børnene kan låne.

Børnene skal have tøj med efter årstiden. Tøj efter årstiden er:

Sommer: • Sommer hat • Sandaler • Let Langærmet bluse • Kortebukser/nederdel • Regntøj

Efterår: • Gummistøvler • Kondisko • Regntøj • Termotøj • Fleece • Hjemmesko

Vinter: • Flyverdragt eller to delt skitøj • Vinterstøvler • Vanter • Hue • Sokker • Hjemmesko

Forår: • Gummistøvler • Kondisko • Regntøj • Termotøj • Fleece • Hjemmesko

Tøj som vuggestuebørnene skal have i deres kurve på badeværelserne.

•Undertøj • Bluser efter årstiden • Bukser efter årstiden • Strømper • Sutter Husk navn på eller suttesnor med navn. Derved kan vi sikre en bedre hygiejne. • Evt. Savle smække

Ude sovebørn i efterår/vinter sæsonen:

• Tyk trøje eller fleece • Hue • Evt. en heldragt, hvis det er meget koldt  • Evt. sut • Evt. Sovebamse

Tøj til børnehavebørnene som de skal have i deres kurv.

Undertøj • Strømper • Bluser efter årstiden • Bukser efter årstiden